I helgen avgjordes svenska mästerskapen i sprint i Ronneby i Blekinge. Rasmus som var med och tävlade i H21 har skrivit en text om sin upplevelse nedan.
Jag, Linus och Edvard har varit på resa till Blekinge med Team Värmland Orientering - Landslagstester, Sprint-SM och Ronnebykavlen.
Tävlingarna började med Landslagstester norr om Karlskrona under torsdagen. Juniorerna sprang långdistans medan seniorerna sprang medeldistans. Edvard (59:a) och Linus (57:a) var bara en minut isär efter 90 minuters löpning i H20 och Rasmus (43:a) gjorde ett stabilt lopp på en tekniskt utslagsgivande bana i H21.
Länk till resultat: Eventor

Fredagen var vilodag mellan tävlingarna och innehöll bland annat tre sorters golf - Discgolf, Äventyrsgolf/minigolf och biljardgolf.
På lördagens sprint-SM tog sig både Rasmus och Linus till A-final och Edvard var inte långt ifrån att göra detsamma. Väl i A-finalerna blev både Rasmus och Linus 39:a i sina respektive klasser. Lite för löpbetonat och för mycket syntest för vår smak men ett okej SM!
Länk till resultat: Eventor



På söndagens Ronnebykavlen, som ingick i Stafettligan, ställde vi upp med ett lag med ordningen Rasmus, Linus, Edvard. Alla tre gjorde starka lopp i klurig kustterräng vilket ledde till en 44:e plats (bästa Djerfplaceringen i Stafettligan vad vi kan minnas). Det var en hård kamp om att bli bästa Värmlands lag och vi slutade endast två minuter efter Kil och fyra minuter efter Tyr.
Länk till resultat: Eventor

Bilderna från sprinten är tagna av Tyfomii Teremetskyi
